Klantenverhalen zorgen voor de juiste nieuwe profielen

Klantenverhalen zorgen voor de juiste nieuwe profielen

Wist jij dat door klantenverhalen of ‘testimonials’ online te gebruiken je de juiste profielen of doelgroepen van klanten aantrekt ? Of het zal de bestaande klanten overtuigen om nieuwe diensten of producten uit te testen. Ze zijn erg krachtig en geloofwaardig. Verder kan je ze ook koppelen aan de waarden en doelstellingen van je bedrijf. Dat online mond-tot-mond reclame een positieve impact heeft is duidelijk, maar waarom is het écht belangrijk om de klantervaringen uit te werken en ze online te gebruiken als marketingstrategie en hoe pak je dit nou aan ?

De beste manier om iemand te overtuigen

is de voordelen laten vertellen vanuit het standpunt van een tevreden klant

Stel dat:

    Je een nieuwe doelgroep wil aanspreken of een bestaande groep interessante klanten wil vergroten

    Een nieuwe dienstverlening geboost wordt waar klanten heel tevreden over zijn maar die velen nog niet kennen

    Je een hogere marge realiseert op bepaalde producten die bijgevolg waardevol zijn voor je omzet

    Een nieuwe trend zich voordoet en je er graag op inspeelt

Een klantenverhaal maakt de doorslag

Een ervaring van een klant, kan je heel het jaar door gebruiken voor je online communicatie. Je kan het verspreiden: een downloadbare pdf (in ruil voor een e-mail adres), op je website, tips voor je sociale media, etc. Perfect doelgericht overtuigen van de juiste, nieuwe of toch al bestaande klanten. De klant legt tenslotte zelf met zijn eigen woorden uit waarom die tevreden is, wat de uitdagingen of angsten waren, hoe het werd aangepakt en wat de argumenten zijn die finaal de doorslag gaven.

Opmerkelijke waarden communiceren naar de klant toe 

Je krijgt veel terug voor een klantenbevraging: rijke feedback, je kent je mogelijke problemen, maar je leert er ook de meest voorkomende waarden en voordelen kennen die al je klanten appreciëren.


TIP: Maak een oplijsting van de 5 tot 10 meest voorkomende klanten argumenten waarom zij je dienstverlening en aanbod zo appreciëren. Die lijst wordt meteen een opsomming van jouw unieke waarden, je USP’s of Unique Selling Proposition. Het is een zeer goede basis om anderen te wijzigen op hoe jij het verschil maakt tegenover anderen.

Marketing studenten van de Artevelde Hogeschool en HoGent deden voor ons een bevraging op basis van een Gratis Google Form template. Daarin vroegen we de deelnemers aan onze webinars een score, wat volgens hen goed gaat en wat beter kan.

 

Wij halen heel goede scores, onder meer omdat we nauwlettend in de gaten houden wat beter kan. Iedere klant die de moeite doet om uit te leggen wat fout liep, is een leerzame kans om volgende keer beter te doen voor alle klanten.

 

“Feedback is the breakfast of champions”, Ken Blanchard

 

Klanten die de moeite doen om uit te leggen waarom ze tevreden zijn, zijn fans en daarom goud waard. Enkele commentaren die we kregen:

 

  1. “Zeer fijn dat we digitaal worden samengebracht met collega's tijdens de Webinars van Sterk Digitaal. Zo is het fijn om ervaringen te delen met elkaar.” Mourad Toubadie
  2. “De tips die je iedere week krijgt geven echt een meerwaarde aan je bedrijf en daar kan je ook gewoon mee aan de slag!” Rudi Carrijn
  3. Interactie met de collega's is zeer waardevol. Je leert softwarepakketten kennen. Je hebt zin om direct actie te ondernemen.” Filip Verbeke

 

Onze studenten belden deze klanten, hadden een fijn gesprek, luisterden naar hun feedback en schreven die op in een mailtje met een direct de link naar je Google Mijn Bedrijf. De meeste deelnemers hebben meteen een recensie online geplaatst. Die authentieke positieve commentaren zie je nu op de Google Mijn Bedrijf van Businezz Booster, maar ook op onze website, onze sociale media en in onze nieuwsbrief.

 

 

 

Dit zijn 100% authentieke reviews waar je niet alleen veel uit leert, maar die ook de allerbeste online mond-tot-mond reclame zijn. Maar de allerbelangrijkste waarde is dat je leert waar jouw klanten belang aan hechten:

 

Klanten vertellen je wat zij zeer waardevol vinden aan je dienstverlening. En die waarden zijn je unieke verkoop voorstel (USP) waarmee je nieuwe klanten zal aantrekken én bestaande beter mee zal bedienen (met meer winst).

Bovendien geeft ons dat de kans om verder in te zetten op die sterkten. Zo heeft Businezz Booster de Digital Academy gelanceerd met een E-Learning platform en een online Community. Je kan er:

    Live lessen volgen of later online alle heel praktische lessen bekijken en raadplegen wanneer het je past

    Je vindt er templates, voorbeelden, cases, E-books en meer waar je onmiddellijk mee aan de slag kan

    Je kan er terecht met al je vragen tijdens live Q&A sessies met experten. Of je stelt je vraag aan je collega ondernemers met wie je ervaring uitwisselt

    Samen met andere ondernemers word je gemotiveerd om onmiddellijk aan de slag te gaan en concrete resultaten te boeken

    We werken samen met Partners die de lessen en stappen voor je uitvoeren, zodat we zeker zijn dat je effectief vooruit gaat met de geleerde lessen

De verwoordingen van onze sterkten en unieke waarden komen met andere woorden uit de mond van onze klanten. Dat vergroot de kans dat andere ondernemers zich onmiddellijk in die waarden herkennen.


Gratis Webinar over online reviews

Of schrijf je nu in voor de gratis Webinar over online reviews in maart. Meer info via frederik.dewachter@businezzbooster.be










Over de schrijver
Reactie plaatsen