Digital Academy background

Overzicht Challenges voor Accountants

Ons programma van de webinarreeksen van 2022 - 2023

Challenge - De beste klanten aantrekken en verwennen

Hoe klantenkennis leidt tot de beste online mond-tot-mond reclame

2023

Mond-aan-mond reclame is de beste manier is om klanten en medewerkers aan te trekken. Maar hoe wordt er over jou online gesproken, hoe stuur en beheer je je reputatie en op welke manier kan je je klanten feedback en kennis gebruiken om de waarde van je dienstverlening te boosten? We leren hoe je eenvoudig klantenfeedback verzamelt en hoe je die omzet in publieke positieve beoordelingen. Wie bepalen wie onze ideale klant is en leren communiceren wat de klant waardeert en hoe we dit omzetten in aantrekkelijke communicatie. Zo blijven we de beste klanten dienen en aantrekken, en creëren we meer waarde voor je kantoor en de medewerkers.


Wat mag je verwachten?

  • We bekijken de customer journey: hoe komt de klant tot bij jullie en hoe beleefd die de dienstverlening
  • Hoe kan je eenvoudig de feedback van klanten verzamelen en wat zijn daar de voordelen van?
  • Klantenfeedback als grondstof voor inzichten, communicatie en mond-tot-mond reclame
  • Alles over je online reputatie en Google Mijn Bedrijf. Wat is het, hoe zet je het op of beheer je het, en zet je die helemaal in orde voor een professionele uitstraling
  • Op basis van al deze lessen leren we hoe je de beste klanten aantrekt
  • Hoe maak je een marketing plan voor sterke inhoud, het hele jaar door 
  • De rol van diverse online kanalen, zoals Google en je webiste. Heb ik een goede, aantrekkelijke website?
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Dinsdag 22 november Webinar 1: Strategie en uitleg

Donderdag 24 november Webinar 2: Voortonen hoe

Dinsdag 29 november Webinar 3: Q&A met al je vragen en onze antwoorden over jouw case, 

Je krijgt heel wat tips & tools, je kan de webinars live volgen of achteraf bekijken en kennis & vragen uitwisselen in onze Club, zodat je helemaal klaar bent om zelf aan de slag te gaan. Of je kan ook met onze partners aan de slag die het meteen voor je uitvoeren.

Challenge 2 - Waardevolle inhoud maken voor het hele jaar

Zo verspreid het hele jaar door goede content voor al je online kanalen, inclusief website, nieuwsbrief en sociale media  

2023

Als ondernemer zit je letterlijk op een goudberg van waardevolle inhoud voor je klanten. En de waarde die je hen geeft vertaalt zich vervolgens letterlijk in aantrekkelijkheid, hogere prijszetting en waardecreatie voor je zaak, je kantoor en je medewerkers. Denk maar aan de dagdagelijkse adviezen en tips die je nu al geeft aan klanten. Het merendeel daarvan is tegelijk sterk advies waar andere klanten ook in geïnteresseerd zijn. Sterker nog, waarvoor zij bereid zijn extra te betalen, waarmee je nieuwe klanten aantrekt en je autoriteit als expert boost. Toch worstelen veel ondernemers met de stappen om een goede inhoud strategie, aanpak en plan op te zetten. We helpen je in deze webinar reeks om inhoud ideeën te verzamelen als inspiratiebron, om te zetten in waardevolle inhoud voor diverse online kanalen en hoe je een digitaal marketing opstelt om je online content goed te verspreiden voor  maximaal rendement en conversie.


Wat mag je verwachten?

  • Wat is waardevolle inhoud, wat waarderen onze klanten, en hoe breng ik dat naar mijn website, sociale media en een nieuwsbrief
  • Hoe kan je deze goudberg alvast verzamelen, zodat je een hoop inspiratie hebt?
  • Toepassingen om een kennisbank met waardevolle informatie te maken voor je team en je klanten
  • Hoe creëer je een doelgericht content plan voor sterke inhoud het hele jaar
  • Via welke kanalen kan je die inhoud verspreiden, de aanpak en het belang van elk online kanaal
  • We leren goede sociale media posts maken, plannen en verspreiden op diverse kanalen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn en andere
  • Hoe zorg j voor een gecoördineerde aanpak, waardoor je plan zorgt voor maximale output met minimale input? En met een welgemikt resultaat op meer goed betalende klanten.
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Webinar 1: Strategie en uitleg

Webinar 2: Voortonen hoe

Webinar 3: Q&A met al je vragen en onze antwoorden over jouw case

Je krijgt heel wat tips & tools, je kan de webinars live volgen of achteraf bekijken en kennis & vragen uitwisselen in onze Club, zodat je helemaal klaar bent om zelf aan de slag te gaan. Of je kan ook met onze partners aan de slag die het meteen voor je uitvoeren.

Challenge  - Digitale samenwerking met je klanten (pre-accounting)

Zo zet je een digitale samenwerking op met je klanten om hen te ontzorgen en geautomatiseerd  documenten te verzamelen 

 2023

Hoeveel van je klanten leveren hun documenten digitaal goed aan? Doen ze dat regelmatig en is die input de perfecte basis om de boekingen te doen? We geven voorbeelden van accountants die de samenwerking met hun klanten sterk hebben geautomatiseerd, inclusief de tools die er ervoor gebruiken en de aanpak die ze opgezet hebben met hun klanten. We focussen op de transitie en communicatie die ze daarbij hanteren om zo tot een maximaal goed geautomatiseerde gezamenlijke workflow te komen.


Wat mag je verwachten?

  • Voorbeelden van best practices van accountants die de samenwerking met de klant en de aanlevering van facturen helemaal sterk gedigitaliseerd hebben
  • Toelichting hoe je de pre-accounting opzet en uitrolt naar de klanten zodat die ze ook goed gebruiken
  • Bespreking van de belangrijkste en populairste pre-accounting tools en hoe de software partners je helpen bij deze transitie
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Webinar 1: Strategie en uitleg

Webinar 2: Voortonen hoe

Webinar 3: Q&A met al je vragen en onze antwoorden over jouw case

Je krijgt heel wat tips & tools, je kan de webinars live volgen of achteraf bekijken en kennis & vragen uitwisselen in onze Club, zodat je helemaal klaar bent om zelf aan de slag te gaan. Of je kan ook met onze partners aan de slag die het meteen voor je uitvoeren.

Challenge  - Optimale prijszetting en tarieven (naar een forfait)

Software is een investering in productieve automatisering en meer waarde voor de klant. Voorbeelden en bespreking hoe je die doorrekent en communiceert naar je klanten toe. 

 2023

We geven voorbeelden van kantoren die geëvolueerd zijn van een uurtarief naar een forfait of combinatie, en hoe ze dat hebben aangepakt. Hoe volg je de kost intern op en hoe communiceer je de transitie naar je klanten toe? We bespreken de prijszetting en vergelijken die onder de deelnemers, zodat je goede inzichten krijgt in waar je staat en waar de sector heen gaat. We laten experten aan het woord over automatisering en bespreken hoe je je prijszetting zodanig opvolgt dat het een win-win is voor zowel de klant als het kantoor - zoals het hoort. We leggen uit hoe accountants die transitie aanpakken en communiceren naar hun klanten toe.


Wat mag je verwachten?

  • Voorbeelden en vergelijking van prijszetting en aftoetsing met de markt: waar sta jij?
  • Best practices van collega accountants die uitleggen hoe ze de transitie aanpakken van uurtarief naar forfait
  • Toelichting van experten over het belang van automatiseren en de transitie van software kost naar investering
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Webinar 1: Strategie en uitleg

Webinar 2: Voortonen hoe

Webinar 3: Q&A met al je vragen en onze antwoorden over jouw case

Je krijgt heel wat tips & tools, je kan de webinars live volgen of achteraf bekijken en kennis & vragen uitwisselen in onze Club, zodat je helemaal klaar bent om zelf aan de slag te gaan. Of je kan ook met onze partners aan de slag die het meteen voor je uitvoeren.

Challenge  - Het boekingsproces en de automatisering

Combineer je de digitale aanlevering van facturen en stukken tot de efficiëntste en maximaal geautomatiseerde verwerking ervan

 2023

Een kernproces is het inboeken van facturen. Dankzij pre-accounting tools, OCR herkenning, artificiële intelligentie en andere technologie is dit proces steeds meer geautomatiseerd. De uitdaging is dan ook om de software, tools en processen zo te gebruiken zodat je snel een maximum aan kwalitatieve boekingsvoorstellen kan verwerken. We bespreken en vergelijken best practices, kijken waar je staat en hoe je het meet.


Wat mag je verwachten?

  • Bespreking van best practices voor de digitale aanlevering en boeking van gedigitaliseerde  facturen.
  • Welke tools zijn er en hoe gebruiken we die optimaal om zoveel mogelijk kwalitatieve UBL’s aangeleverd te krijgen als goede boekingsvoorstellen
  • Hoe verrijk je de UBL’s met extra informatie van de klant en hoe wordt die daar in opgeleid?

  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Webinar 1: Strategie en uitleg

Webinar 2: Voortonen hoe

Webinar 3: Q&A met al je vragen en onze antwoorden over jouw case

Je krijgt heel wat tips & tools, je kan de webinars live volgen of achteraf bekijken en kennis & vragen uitwisselen in onze Club, zodat je helemaal klaar bent om zelf aan de slag te gaan. Of je kan ook met onze partners aan de slag die het meteen voor je uitvoeren.

Challenge  - Software overzicht en keuzes voor accountants

Zo kies je welke software beste bij jou past als accountant in functie van je missie en doelstellingen 

 2023

Een vraag die we veel krijgen is om te helpen met software kiezen. Sterker nog, een van de kerntaken van onze Sterk Digitaal community werd accountants onder elkaar helpen met informatie over boekhoudsoftware. In deze webinar brengen we dan ook een totaaloverzicht van de belangrijkste software voor accountants. Het doel is jullie helpen kiezen, bewust zijn van de veelheid aan keuzes, een overzicht geven, bekijken welke must-have en nice-to-have’s er zijn, en kijken hoe we een onafhankelijke positie kunnen uitbouwen met performante software bouwstenen die bovendien zeer goed geïntegreerd samenwerken.


Wat mag je verwachten?

  • Een software gids met een totaal overzicht van de belangrijkste componenten en keuzes voor een goed draaiend accountantskantoor
  • Best practices van collega accountants die van software gewisseld hebben en hun ervaring delen waarom ze hoe ze die verandering doormaakten .
  • Accountants die uitleggen welke tools ze gebruiken om maximaal hun klantenrelatie schaalbaar versterken
  • Bespreking, update en evaluaties van de digitale software oplossingen
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Webinar 1: Strategie en uitleg

Webinar 2: Voortonen hoe

Webinar 3: Q&A met al je vragen en onze antwoorden over jouw case

Je krijgt heel wat tips & tools, je kan de webinars live volgen of achteraf bekijken en kennis & vragen uitwisselen in onze Club, zodat je helemaal klaar bent om zelf aan de slag te gaan. Of je kan ook met onze partners aan de slag die het meteen voor je uitvoeren.

Challenge - Sterke communicatie met video's en webinars 

Zo maak je aan de lopende band kwalitatieve video's - nu al de populairste en meeste bekeken format

2023

Video's, online lessen en webinars zijn niet meer weg te denken uit de online communicatie mix, maar velen worstelen om de stap te zetten. Nochtans gebruikt je het al: je geeft al overtuigend 1-1 advies aan klanten via Teams of Zoom calls. Het enige wat je nog moet doen is ze voorbereiden, opnemen, bewerken en verspreiden. Het is zelfs heel eenvoudig, makkelijk schaalbaar en wordt graag bekeken door bestaande en nieuwe klanten. Makkelijke input dus, veel output en vooral veel views voor inspirerende, overtuigende, informatieve en educatieve video's. Je kan zelfs vooropgenomen video's gebruiken voor een webinar of die live brengen met mogelijkheid tot interactie. Webinars zijn intussen ook een heel populaire manier om kennis te verspreiden en uit te wisselen. In deze Challenge leren we je alles over video’s, online lessen en webinars maken: de voorbereiding, goede inhoud, hoe opnemen, met welke toepassingen, hoe afwerken en publiceren op je website, sociale media of in je nieuwsbrief.


Wat mag je verwachten?

  • Toelichting over het groeiende belang van video voor je communicatie
  • Praktische uitleg hoe je video’s en online lessen maakt: voorbereiding inhoud, welke materiaal heb je nodig, hoe opnemen, ondertitelen, bewerken en afwerken
  • Hoe bereid je je voor met tips & tricks om inhoudelijk boeiende video’s of lessen te maken
  • Je video's en online lessen verspreiden op diverse online kanalen zoals je website, YouTube, sociale media en andere
  • Bespreking van materiaal en toepassingen om video’s op te nemen, te bewerken en te verspreiden
  • We tonen je hoe je zelf eenvoudig educatieve video’s maakt en live webinars organiseert
  • Bespreking van materiaal en toepassingen om educatieve video’s of live webinar voor te bereiden, op te nemen en te verspreiden
  • Alle stappen om een webinar succesvolle te maken: van voorbereiding tot live interactie
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden

Webinar 1: Strategie en uitleg

Webinar 2: Voortonen hoe

Webinar 3: Q&A met al je vragen en onze antwoorden over jouw case, 

Je krijgt heel wat tips & tools, je kan de webinars live volgen of achteraf bekijken en kennis & vragen uitwisselen in onze Club, zodat je helemaal klaar bent om zelf aan de slag te gaan. Of je kan ook met onze partners aan de slag die het meteen voor je uitvoeren.

Challenge 4 - Overtuigende en converterende teksten, websites, mails en funnels

Zo trek je klanten aan en overtuig je hen met goede inhoud en teksten in al je online communicatie en meet je de resultaten 

2023

Voor ondernemers die graag klanten aantrekken en overtuigen, of bestaande klanten meenemen in een nieuw verhaal, is het bijzonder interessant om te leren hoe je mensen stapsgewijs overtuigt met goede inhoud en funnels. We leren hoe je aantrekkelijke teksten schrijft en een goed converterende website maakt die bezoekers aantrekt en overtuigt. We bekijken hoe je al je kanalen zoals bijvoorbeeld je website, sociale media, campagnes, mailings en webinars inzet om nieuwsgierigheid te prikkelen, vertrouwen uit te bouwen, geïnteresseerde te overtuigen en doen beslissen. Meten is weten, motiveren en sturen, dus leren we waar we interessante cijfers halen en welke relevant zijn. We zetten een dashboard op die eenvoudig op te volgen is en je een zicht geeft op de return van je inspanningen. Zo leer je je online communicatiekanalen resultaatgericht in te zetten.


Wat mag je verwachten?

  • We bekijken de psychologie van de beslissing: hoe overtuig je mensen en welke rol spelen je online kanalen zoals website, sociale media en nieuwsbrief hierin
  • Leer overtuigend schrijven zodat je mensen prikkelt, overtuigd en doet beslissen
  • Wat is een funnel en hoe gebruik je die om mensen succesvol te converteren
  • Hoe richt je je website in en creëer je doelgerichte pagina’s op je website 
  • Meten is weten, motiveert en stuurt je resultaten op ROI. We leren waar je interessante cijfers je kan verzamelen, welke belangrijk zijn en wat die zeggen
  • Zet je eigen dashboard op, zodat je maand na maand ziet welke inspanningen leiden tot welke resultaten
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Webinar 1: Strategie en uitleg

Webinar 2: Voortonen hoe

Webinar 3: Q&A met al je vragen en onze antwoorden over jouw case

Je krijgt heel wat tips & tools, je kan de webinars live volgen of achteraf bekijken en kennis & vragen uitwisselen in onze Club, zodat je helemaal klaar bent om zelf aan de slag te gaan. Of je kan ook met onze partners aan de slag die het meteen voor je uitvoeren.

Challenge 5 - Klanten aantrekken met een geslaagde online campagne

We combineren al onze online marketing kennis om een campagne op te zetten die nieuwe klanten aantrekt of bestaande overtuigd van nieuwe diensten

2023

Met al onze kennis zetten we nu campagnes op waarbij we alle onze online communicatiekanalen succesvol inzetten en combineren: van onze vindbaarheid in Google, over adverteren op sociale media, maken en downloaden van E-books, interessante webinars en landingspagina’s gekoppeld aan een automatische mailings. Je leert al je online marketing instrumenten kennen en gecombineerd gebruiken. Zo kan je zelf, of samen je agency met kennis van zaken, of onze partners aan de slag kan om met een gerichte online campagne succesvol klanten te werven, behouden en verwennen. Zo leg je de basis voor een waardevolle onderneming.


Wat mag je verwachten?

  • Hoe wordt je goed gevonden in Google, en met welke stappen verbeter jij dat zelf
  • Wat is een funnel en hoe bouwen we die zelf voor een doelgerichte campagne naar onze favoriete doelgroep van waardevolle klanten
  • De rol van je online communicatiekanalen in een overtuigend samenspel
  • Zelf aan de slag gaan en je eigen funnels maken, of samen met partners succesvolle online campagnes opzetten
  • Leren hoe je je ROI (return on investment) meet val elke campagne 
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers

  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Webinar 1: Strategie en uitleg

Webinar 2: Voortonen hoe

Webinar 3: Q&A met al je vragen en onze antwoorden over jouw case, 

Je krijgt heel wat tips & tools, je kan de webinars live volgen of achteraf bekijken en kennis & vragen uitwisselen in onze Club, zodat je helemaal klaar bent om zelf aan de slag te gaan. Of je kan ook met onze partners aan de slag die het meteen voor je uitvoeren.

Challenge 6 - Tijd winnen en waarde creëren door digitaal efficiënt te werken

Bouw je zaak om tot een geoliede workflow en data processen machine - letterlijk goud waard

2023

De waarde van je onderneming wordt sterk bepaald door de mate waarin je processen hebt geautomatiseerd waardoor medewerkers productief samenwerken in digitale workflows. Het is een teken van ondernemerschap als je je als zaakvoerder zelf positief overbodig kan maken omdat de machine goed draait, en dat vertaalt zich letterlijk in de waarde van je zaak - vraag het maar aan een overnemer. We overlopen alle componenten van een goed gedigitaliseerde onderneming en bekijken populaire software en tools om je efficiënt te organiseren, productief te werken, vlot te communiceren en tot slot informatie en procedures toegankelijk en tegelijk veilig te bewaren, waardoor je een geoliede data machine hebt - het nieuwe goud.


Wat mag je verwachten?

  • We leggen de fundamenten van een goed gedigitaliseerde en dus waardevolle onderneming uit
  • Bespreking en overzicht van de belangrijkste type toepassingen, voorbeelden van de populairste software en sterke combinaties van bijvoorbeeld klantenbeheer, boekhouding, interne team communicatie en organisatie
  • We tonen hoe je in maar ook tussen applicaties workflows opzet die je processen automatiseren
  • We bekijken belangrijke workflows zoals klanten onboarding en hoe je die automatiseert voor een optimale service en interne opvolging
  • Overzicht van software waarmee je je team goed organiseert voor communicatie, planning en samenwerking
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Webinar 1: Strategie en uitleg

Webinar 2: Voortonen hoe

Webinar 3: Q&A met al je vragen en onze antwoorden over jouw case 

Je krijgt heel wat tips & tools, je kan de webinars live volgen of achteraf bekijken en kennis & vragen uitwisselen in onze Club, zodat je helemaal klaar bent om zelf aan de slag te gaan. Of je kan ook met onze partners aan de slag die het meteen voor je uitvoeren.

Challenge 7 - Digitaal samenwerken met je boekhouder voor meer gemak en inzicht

 Maak van je boekhouding een digiatale flow met inzichten in de plaats van een bron van ergernis en deadlines

2023

Het is een van de populairste en slimste digitale stappen van het moment: je boekhouding en de samenwerking met je accountant digitaliseren. Vervang de kost, stress en deadlines van manueel of papierwerk door software die je stukken makkelijk digitaliseert, zodat je boekhouding overzichtelijk en up-do-date is. Daardoor focust je accountant zich op waardevol advies in de plaats van nutteloos overtypen. Je boekhouder wordt een raadgever en je cijfers een bron van inzichten. Zeg de deadline- en weekend stress vaarwel en stuur op digitale dashboards in de plaats van outdated jaarrekeningen.


Wat mag je verwachten?

  • We bespreken hoe een optimale digitale boekhouding werkt en welke voordelen dat heeft
  • Overzicht van de belangrijkste applicaties om vlot je boekhouding te digitaliseren
  • Hoe werk je vlot samen met je accountant, moet die hetzelfde programma gebruiken en bespreking van de prijzen en te verwachten dienstverlening
  • Tips om naast je boekhouding ook andere administratie te automatiseren
  • Voorbeelden van interessante adviezen van accountants
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Webinar 1: Strategie en uitleg

Webinar 2: Voortonen hoe

Webinar 3: Q&A met al je vragen en onze antwoorden over jouw case

 Je krijgt heel wat tips & tools, je kan de webinars live volgen of achteraf bekijken en kennis & vragen uitwisselen in onze Club, zodat je helemaal klaar bent om zelf aan de slag te gaan. Of je kan ook met onze partners aan de slag die het meteen voor je uitvoeren.

Challenge 8 - Facturen digitaal uitsturen, goed opvolgen en vlot betaald krijgen

Zo automatiseer je de opvolging van betalingen en boost je je cash-flow door een drastische vermindering van het aantal vervallen facturen

2023

Cashflow is king voor elke ondernemer. Maar om facturen vlot te innen moet je soms door een slepend communicatieproces of in het ergste geval een gerechtelijk invorderingsproces. Er is veel winst te boeken bij een goede voorbereiding en geautomatiseerde communicatie tijdens de voorbereiding, verzending en opvolging van facturen. Ook voor onbetaalde facturen zijn er interessante incasso oplossingen om je invorderingsproces makkelijk op te volgen en te beheren. We bespreken en delen onze oplossingen, de ervaringen van anderen in de groep en overlopen de belangrijkste oplossingen waarmee je je debiteurenbeheer efficiënt maakt.


Wat mag je verwachten?

  • Praktijkcases van debiteurenbeheer met indrukwekkende resultaten
  • Hoe stel je facturen op, verstuur je die digitaal en zet je een communicatiesysteem op voor een vlotte betaling en opvolging?
  • Zorg voor een goede digitale flow zodat facturen, producten en diensten makkelijk online en elektronisch betaald kunnen worden.
  • Betalingen makkelijk koppelen aan facturen voor vlotte opvolging en een goed overzicht van onbetaalde facturen 
  • Overlopen van de verschillende stappen in het proces en bespreking hoe we de inning van facturen  versnellen en verbeteren
  • Inzoomen op het incasso en gerechtelijk invorderingsproces. Hoe kunnen we ons beschermen, en ontzorgen?
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Webinar 1: Strategie en uitleg

Webinar 2: Voortonen hoe

Webinar 3: Q&A met al je vragen en onze antwoorden over jouw case 

Je krijgt heel wat tips & tools, je kan de webinars live volgen of achteraf bekijken en kennis & vragen uitwisselen in onze Club, zodat je helemaal klaar bent om zelf aan de slag te gaan. Of je kan ook met onze partners aan de slag die het meteen voor je uitvoeren.

Challenge 9 - Veilig en slim werken in de cloud

Zorg dat je niet geconfronteerd wordt met hacking of andere veiligheids- en data problemen

2023

Met veiligheidsissues is het zoals veel problemen: beter voorkomen dan genezen. Er zijn heel wat stappen die je kan nemen om latere veiligheidsproblemen zoals een hacking, data verlies of een data breach te vermijden. Paswoordbeheer is daarbij een belangrijk onderdeel en daar bestaan goede oplossingen voor. Bovendien evolueert een IT omgeving continu en dus is het goed om stil te staan bij de basis voor een robuust IT systeem. We bekijken de cloud, beveiliging van data, backups van gegevens  en andere fundamenten van een future proof ICT oplossing.


Wat mag je verwachten?

  • Overzicht van de maatregelen die je preventief kan nemen om de veiligheid van je IT systeem en data te versterken
  • We bekijken hoe je best omgaat met paswoorden en welke oplossingen er zijn om de opvolging van veiligheid makkelijke te maken voor je team.
  • We bespreken met collega’s welke oplossingen zij geïmplementeerd hebben
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Webinar 1: Strategie en uitleg

Webinar 2: Voortonen hoe

Webinar 3: Q&A met al je vragen en onze antwoorden over jouw case

 Je krijgt heel wat tips & tools, je kan de webinars live volgen of achteraf bekijken en kennis & vragen uitwisselen in onze Club, zodat je helemaal klaar bent om zelf aan de slag te gaan. Of je kan ook met onze partners aan de slag die het meteen voor je uitvoeren.

Challenge 10 - Je (team) efficiënt organiseren met de juiste tools  

Vlotte communicatie, collaboratie en informatie uitwisseling zijn het fundament van een aangename en productieve samenwerking

2023

Hoe kunnen we intern en extern vlot communiceren, samenwerken, informatie uitwisselen, meetings voorbereiden en onze taken opvolgen? Een goede digitalisering en goed gebruik van software, ook voor veel gebruikte toepassingen zoals email, zijn de basis van een goed functionerende onderneming. Als je stilstaat bij de tijd die we besteden aan dagdagelijkse emails, communicatie en taakopvolging is het duidelijk heel belangrijk om dit goed te doordenken en organiseren. We leren efficiënt omgaan met email of beter nog, ze vermijden dankzij collaboratieve tools. We bekijken de belangrijkste applicaties voor communicatie, organisatie, planning en informatie opslag en best practices van collega's. Het zijn belangrijke fundamenten van een efficiënte organisatie en automatisering waardoor we minder tijd verliezen, meer overzicht houden en het plezanter werken is dankzij focus.


Wat mag je verwachten?

  • We bespreken met de belangrijkste type software om vlot intern te communiceren, samen te werken en informatie uit te wisselen.
  • Hoe bereid je een meeting voor, maak je die productief en zorg je voor een goede opvolging?
  • Email is een blijver, maar soms ook een oorzaak van tijdverlies. We bespreken best practices voor het omgaan met email, inclusief hoe gebruiken en opstellen.
  • Office 365 is nog steeds populaire software die handig integreert met andere Microsoft toepassingen om een goed georganiseerde en geïnformatiseerde onderneming op te zetten: een overzicht van best practices
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Webinar 1: Strategie en uitleg

Webinar 2: Voortonen hoe

Webinar 3: Q&A met al je vragen en onze antwoorden over jouw case 

Je krijgt heel wat tips & tools, je kan de webinars live volgen of achteraf bekijken en kennis & vragen uitwisselen in onze Club, zodat je helemaal klaar bent om zelf aan de slag te gaan. Of je kan ook met onze partners aan de slag die het meteen voor je uitvoeren.

Challenge 11 - Met de juiste software workflows automatiseren

Automatiseer je workflows in en tussen applicaties voor meer efficiëntie en tijdswinst  

2023

Met veiligheidsissues is het zoals veel problemen: beter voorkomen dan genezen. Er zijn heel wat stappen die je kan nemen om latere veiligheidsproblemen zoals een hacking, data verlies of een data breach te vermijden. Paswoordbeheer is daarbij een belangrijk onderdeel en daar bestaan goede oplossingen voor. Bovendien evolueert een IT omgeving continu en dus is het goed om stil te staan bij de basis voor een robuust IT systeem. We bekijken de cloud, beveiliging van data, backups van gegevens  en andere fundamenten van een future proof ICT oplossing.


Wat mag je verwachten?

  • Overzicht van de maatregelen die je preventief kan nemen om de veiligheid van je IT systeem en data te versterken
  • We bekijken hoe je best omgaat met paswoorden en welke oplossingen er zijn om de opvolging van veiligheid makkelijke te maken voor je team.
  • We bespreken met collega’s welke oplossingen zij geïmplementeerd hebben
  • Uitwisseling van ervaring tijdens de webinar met de sprekers en deelnemers
  • Tijd voor uw vragen en antwoorden


Webinar 1: Strategie en uitleg

Webinar 2: Voortonen hoe

Webinar 3: Q&A met al je vragen en onze antwoorden over jouw case

 Je krijgt heel wat tips & tools, je kan de webinars live volgen of achteraf bekijken en kennis & vragen uitwisselen in onze Club, zodat je helemaal klaar bent om zelf aan de slag te gaan. Of je kan ook met onze partners aan de slag die het meteen voor je uitvoeren.